Kopersbescherming
Wat is kopersbescherming?
Kopersbescherming is een set van de door AliExpress.com opgestelde garanties die kopers in staat stelt om veilig en betrouwbaar online te kunnen shoppen. AliExpress biedt bescherming wanneer:
- u het product later dan de met de koper afgesproken tijd ontvangt;
- het ontvangen product niet hetzelfde is zoals beschreven;
- het ontvangen product een replica is, terwijl het aangeboden was als origineel.
Wie komt in aanmerking voor de Koperbescherming?
Alleen kopers die producten via AliExpress.com of in dit geval BesteDashcam.nl hebben gekochte, komen in aanmerking voor de Koperbescherming. AliExpress biedt geen bescherming indien u direct, buiten AliExpress of BesteDashcam om, een betaling heeft verricht aan de verkoper. Meld direct een verkoper bij AliExpress die u vraag om direct geld over te maken (met bijvoorbeeld PayPal of via bankoverschrijving).
De huidige betaalmogelijkheden via AliExpress zijn onder andere:
- iDeal (Nederland)
- Visa
- MasterCard
- Bankoverschrijving
Binnenkort wordt ook de Belgische variant van iDeal, Mister Cash, aan deze lijst toegevoegd.
De volgende gevallen zijn uitgezonderd van de Koperbescherming:
- Frauduleuze creditcard transacties. Dit is de verantwoordelijkheid van uw creditcard maatschappij;
- Alle bestellingen of betalingen buiten AliExpress om;
- Kopers die beweren dat een product niet is geleverd, terwijl dit wel geregistreerd staat bij het bezorgingsbedrijf;
- Kopers die beweren dat een product niet hetzelfde was zoals beschreven, terwijl de verkoper kan bewijzen dat dit wel zo is.
Ik ben niet tevreden met het ontvangen product, wat kan ik doen?
Als u niet tevreden bent met het ontvangen product kunt u een geschil openen, voordat de bestelling wordt gesloten. Een geschil opent u als volgt:
- Open het “My Orders” gedeelte van uw AliExpress account
- Zoek de gewenste bestelling
- Klik op de “Open Dispute” knop
- Dien een verzoek in om uw geld terug te krijgen
Er wordt geadviseerd om een geschil te openen voor de deadline, anders wordt de bestelling afgerond en krijgt de verkoper zijn geld.
U kunt ook contact opnemen met de verkoper om een gezamenlijk oplossing te vinden. U kunt contact opnemen met de verkoper door op de “Contact Now” knop te klikken en uw bericht te versturen.